Dokonanie sprzedaży w Twoim biznesie online jest niezwykle satysfakcjonującym momentem. Jest to moment, w którym w końcu dostajesz pieniądze klienta i masz szansę pokazać mu, co naprawdę oferuje Twoja firma.
Po otrzymaniu zamówienia online, Twoim obowiązkiem jest nie tylko wysłanie zamówienia, ale także interakcja z klientem i upewnienie się, że jest on zadowolony z decyzji o zakupie. Sposób interakcji z klientami pozostawia trwałe wrażenie o Twojej marce, które może znacząco wpłynąć na Twój biznes.
W związku z tym, istnieje dość duża presja, aby upewnić się, że klient jest zadowolony z produktu i usług firmy. To właśnie tutaj marketing ponownie wchodzi do gry, ponieważ potwierdzasz zamówienie klienta za pośrednictwem e-maila.
Co to jest wiadomość e-mail z potwierdzeniem zamówienia?
E-mail potwierdzający zamówienie jest pierwszym punktem kontaktu klienta z marką po złożeniu zamówienia. Jest to rodzaj wiadomości transakcyjnej wysyłanej do klientów po dokonaniu zakupu w celu weryfikacji szczegółów zamówienia.
Klienci z niecierpliwością czekają na potwierdzenie od firmy, od której kupili produkt lub usługę, kierując się do swoich skrzynek odbiorczych, aby upewnić się, że ich płatność jest w bezpiecznych rękach, a zamówienie zostało odebrane i jest w drodze do ich drzwi.
Stwórz kreatywny newsletter potwierdzający
Chociaż głównym celem e-maila potwierdzającego zamówienie jest upewnienie się, że nie wystąpił żaden problem i zamówienie zostało złożone z powodzeniem. Wykorzystując program do mailingu, możesz to zrobić w kreatywny sposób.
Twoja marka nie jest ograniczona do wysyłania czysto praktycznych i nieinspirujących maili. Może ona raczej wykorzystać okazję do wzmocnienia marki poprzez e-maile potwierdzające zakup i sprawić, że klienci będą wracać po więcej.
Na szczęście, jeśli używasz platform e-commerce, takich jak Magento i WooCommerce, nadal możesz w pełni wykorzystać swój e-mail marketing, tworząc wspaniałe e-maile za pomocą potężnych narzędzi, takich jak program do mailingu Vivasend.
Z Vivasend możesz tworzyć e-maile w kilka sekund, nie znając HTML. Łatwy w użyciu edytor typu „przeciągnij i upuś” umożliwi Ci dostosowanie e-maili do Twojej marki online w jednej chwili i pomoże Ci zapewnić lepsze wrażenia klientów.